SEO, hazırlanan internet sitelerinin arama motorlarında anahtar kelimelerinde üst sıralarda çıkması için gerçekleştirilen çalışmalara verilen isimdir. Search Engine Optimization’un kısaltılması olarak kullanılmakta olan SEO kelimesinin Türkçe olarak karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu olarak kabul edilmiştir. Farklı tecrübeler ve SEO yöntemleri bulunur iken sürekli olarak arama motoru algoritmalarının değişmesi nedeni ile güncel bilgileri takip etmek gereklidir. Peki, detaylı olarak SEO’nun alt alanlarına ve siteler için neden önemli olduğuna göz atalım.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO çalışmaları yapılırken ” Site İçi SEO ” ve ” Site Dışı SEO ” olarak iki farklı çalışma ile gerçekleştirilmektedir. SEO’nun verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi için farklı kurallar ve çalışmalar olması ile birlikte her adımın dikkatli bir şekilde atılması gerektiğini belirtelim.
Site İçi SEO Nedir?
Site içi SEO ( On-Page SEO ) çalışmalarında sitenizin dış dünyaya ( arama motorlarına ) hazırlanması için çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Temel olarak site içi SEO çalışmalarında title, meta description, H etiketleri ve site içi hiyerarşi çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Site içi SEO’da kullanıcı deneyimi için de farklı çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
Site Dışı SEO Nedir?
Site dışı SEO ( Of-Page SEO ) çalışmalarında hazırladığınız internet sitesi için referans çalışmaları gerçekleştirmelisiniz. Backlink çalışmaları büyük bir titizlik ile yapılır iken temel olarak ” doğallık ” ilkesine uyulmalıdır. Google ve diğer arama motorları tarafından gerçekleştirilen ara güncellemelerden etkilenmemek için önemli bir unsurdur.
Site dışı SEO işlemlerinde gerçekleştireceğiniz çalışmalarda doğallık ile birlikte güven ve kaliteyi de önemsemelisiniz. Siteniz için en iyisi olduğunuz düşündüğünüz backlinkler ile birlikte Sosyal Medya ve diğer SEO ayaklarını da başarılı bir ağ oluşturarak gerçekleştirmelisiniz.
Siteler için SEO Neden Önemlidir?
SEO’nun farklı alanlarda internet siteleri için faydaları bulunmaktadır. İşte bunlar;
Marka Değeri
Küçük veya büyük bir işletme sahibi iseniz öncelikle bulunduğunuz sektörde marka değerinizi arttırmak için SEO çalışmalarına önem vermelisiniz. Örnek vermemiz gerekir ise bir yoğurt üreticisi ve perakende satıcısı iseniz rakipleriniz ile birlikte marka yarışı içerisine girebilmek için internet sitelerinizi ön plana çıkartabilirsiniz. SEO çalışmalarında özellikle ” yoğurt ” kelimesinde rakiplerinizin önüne geçtiğinizde marka bilinirliğini arttırabilirsiniz.
Daha Fazla Ziyaretçi
İnternet sitenizi açmanızdaki en büyük amaç şüphesiz ki daha fazla kişiye erişmek ve markanızı, hizmetlerinizi tanıtmak. Bunu gerçekleştirmek için gerek marka adınızı, gerek hizmetlerinizi, gerekse de ürünlerinizi isimleri ile aramalarda ön plana çıkartmak için SEO çalışmaları gerekmektedir.
Ziyaretçi sayısını arttırmak için öncelikle anahtar kelimelerinizi belirlemeli ve daha sonra anahtar kelime araştırması yaparak bu kelimenin aranma sayılarını kontrol edip ona göre çalışmalara başlamalısınız. SEO çalışmalarında ziyaretçi odaklı çalışma yaparken dikkat edilecek önemli noktalardan biri de nokta atışı hedeflerdir. Örneğin yoğurt kelimesi satış odaklı bir kelime olmamak ile birikte siz ürün satıyor iseniz yoğurt satın al araması sizin için doğru olan kelimedir.
Daha Fazla Satış
SEO çalışmalarında amaç sonuç ilişkisi bulunmaktadır. Burada internet sitenizin iç ve dış SEO çalışmalarında amacınızın ne olduğunu bilmeli ve sonuçlarını en iyi şekilde analiz etmelisiniz. Sürekli olarak güncellenen bir arama motoru dünyasında tutunmak ve doğru bir şekilde çalışmak özellikle satışlarınızı arttıracak ve daha fazla kitleye hitap etmenize yardımcı olacak.
Kullanıcı Deneyimi
SEO, sadece arama motorları için değil aynı zamanda sitenizi ziyaret edecek olan kişiler için de önem arz eder. Öyle ki SEO’nun önemli adımlarından biri de kullanıcı deneyimidir. Kullanıcıların internet sitelerinde aradıklarını bulmaları, tatmin olmaları kendileri kadar arama motorları için de önemli bir konudur. Bu yüzden kullanıcı deneyimini arttırmak için SEO gerekli bir işlemdir.
Sosyal Medya
SEO, yazımızın başında da belirttiğimiz gibi sadece backlink almak veya site içerisinde birkaç noktayı düzenlemek değildir. Oldukça geniş kapsamlı bir işlem kümesi olan SEO’da diğer önemli adımlardan biri de Sosyal Medya’dır. Günümüzde internet trafiğinin büyük bir çoğunluğu sosyal medya üzerinden sağlanmaktadır. Doğru SEO çalışması gerçekleştirilen internet sitelerinin Sosyal Medya çalışmalarında daha verimli sonuçlar elde ettiği kanıtlanmış bir veridir.
SEO çalışmalarında kalite ve başarılı sonuçları yakalamak istiyorsanız profesyonel destek almanız gerekmektedir. Yapılacak herhangi bir yanlış işlemin geri dönüşümünün oldukça zor olduğu SEO çalışmalarında ne yaptığınızı veya yaptırdığınızı bilmelisiniz.