SEO çalışmalarının tamamı belirli bir algoritma ve düzen içerisinde ilerlemelidir. Bu düzen ve sistematik ilerleyişin bir parçası bozulduğunda tüm çalışmalar olumsuz etkilenebilecektir. Bununla birlikte rakiplerinizden bir adım önde olmak için gerçekleştireceğiniz çalışmalarda birkaç önemli işlem ile başarıyı yakalayabilirsiniz. Peki, SEO çalışmalarında rakiplerinizi arkada bırakmak için yapmanız gerekenler neler?
SEO’da Rakipleri Geride Bırakmanın Yolu
Gerçekleştireceğiniz ve dışarıdan alacağınız SEO hizmetlerinde rakiplerinizin bir adım önüne geçmek istiyorsanız tüm SEO çalışmaları ile birlikte UI düzenlemeleri, anahtar kelime analizi, rakip analizi ve sosyal medya kullanımına dikkat etmelisiniz. Bu önemli 4 maddeyi doğru bir şekilde sağlayıp diğer SEO uygulamalarınız ile birleştirdiğinizde kısa süre içerisinde başarıyı yakalayabilirsiniz. Şimdi bu maddeleri detaylı inceleyelim;
UI Düzenlemeleri Anlamak ve Gerçekleştirmek
SEO sadece siteniz için dışarıdan alacağınız backlinkler ile gerçekleştirilmiyor. Ya da öyle biliyorsanız yanlış biliyorsunuz. SEO’nun altın kurallarından biri de UI düzenlemeleridir. Sitenizi ziyaret eden kullanıcının sitede geçireceği kaliteli zaman ve aradığını kolay bulabilmesi tüm arama motorlarının önem verdiği altın bir kuraldır. Bu kurallar pek çok farklı maddeler halinde listelenebileceği gibi aynı zamanda sektöre göre de farklılık göstermektedir.
UI düzenlemeleri sağlar iken bulunduğunuz sektöre uygun önergeleri takip etmelisiniz. Örneğin bir e-ticaret sitesi sahibi iseniz ve rakiplerinizin önünde yer almak istiyorsanız ürün detay sayfanızın oldukça dikkat çekmesi ve kolay anlaşılabilir olmasıdır. Buton boyutlarından tutun da, bulunduğu konuma kadar önemli UI detayları bulunmaktadır. Bu işlemlerin tamamını iyi bir şekilde analiz etmeli ve düzenlemeleri sağlamalısınız. Kullanıcı deneyimini arttırmak için Hotjar uygulamasını internet sitenize kurarak kullanıcıları takip edebilir, nerede nasıl bir sıkıntı yaşadıklarını görerek, düzenlemeleri gerçekleştirebilirsiniz.
Doğru Anahtar Kelime Belirleme
SEO çalışmalarınızın başarılı bir şekilde ilerlemesi için başlangıç aşamasında yapılacak çalışmalar en önemli adımdır. Bu adımda öncelikle doğru anahtar kelime analizi yapmanız gerekmektedir. Örneğin internet siteniz elbise satışı üzerine ise elbise modelleri sizin anahtar kelimeniz olmamalıdır. Satış tetikleyici kelimelerinizi ve o kelimeden internet sitenizi ziyaret edecek olan kitleyi doğru belirleyerek yola koyulmalısınız.
Anahtar kelime belirlemede kullanmanız gereken programları kullanmayı bilmelisiniz. Örneğin; Ahrefs programını kullanıyorsanız anahtar kelimelerinizin tamamı için ayrı birer dosyada incelemeler yapmalı ve arama hacimlerine de çalışmaya başlamadan önce göz atmalısınız.
Rakip Analizi
Rakiplerinizi SEO çalışması ile geride bırakmak istiyorsanız öncelikle onları iyi tanımalısınız. Bunu gerçekleştirebilmenizin de ilk yolu yaptıkları çalışmaları tek tek kontrol ve analiz etmenizdir. Bu işlemleri gerçekleştirmeniz için yardım alabileceğiniz pek çok farklı program bulunuyor. Bu programları aktif olarak kullanmayı ve analizleri nerede, ne şekilde yapmanız gerektiğini bilmelisiniz.
Rakip analizi gerçekleştirir iken sizinle aynı kelimede bulunan bir internet sitesinin öncelikle site içerisinde gerçekleştirdiği UI işlemlerini ortaya çıkartmalısınız. Daha sonra yapmanız gerekenler ise sitelerin gerçekleştirdiği site dışı SEO işlemlerinin tespitidir. Analiz programlarını kullanırken aldığı backlinkleri, nereden aldığını, nasıl aldığını doğru tespit etmelisiniz. Tespit ettikten sonra aynı kalitede veya onları geçmek için daha üst özelliklere sahip olan internet sitelerini backlink olarak kullanmalısınız.
Sosyal Medyayı Arkanıza Alın
SEO çalışmalarında gözden kaçırılan önemli detaylardan biri de sosyal medya kullanımıdır. Gerçekleştirilecek olan çalışmalarda her ne kadar site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları önemli olsa da sosyal medya da bir o kadar önemlidir. Sosyal medyayı aktif ve doğru bir şekilde kullanım sağlayarak doğal bir güç oluşturabilir, rakiplerinizin bir adım önünde yer alabilirsiniz. Bu aşamada özellikle doğru zamanda, doğru kitleye, doğru bağlantı paylaşımlarını yapmak önemlidir.
Sosyal medyayı aktif olarak kullandığınızda rakiplerinin bir adım önüne hem backlink olarak geçebilir, hem de ziyaretçi olarak ekstra dönüşüm sağlayabilirsiniz. Gerçekleştireceğiniz paylaşımlar doğru kitleye olduğunda gerek potansiyel müşteri, gerekse de hizmetlerinizi tanıtabileceğiniz ziyaretçilere sahip olabilirsiniz.